Bija nepieciešams izpētīt elektroautomašīnu (EV) piedāvājumu Latvijā, gadījumā, ja izdomātu tomēr tādu iegādāties.
Necenšoties atrast katru un visas elektroautomašīnas, šīs bija pirmās, kuras tika atrastas. Galvenā doma bija lai paskatītos uz alternetīvām jau noskatītais elektroautomašīnai (tā noteikti nav Tesla).
Apkopotas tikai tās, kuras var nopirkt Latvijā un jau ir iznākušas.
Tāpat ir plāns šo sarakstu ik palaikam papildināt, labot kļūdas un neprecizitātes. Cenas var gadīties, ka publicēšanas un/vai publiskošanas brīdī jau ir mainūjušās, bet tām ir informatīva nozīme.
Neslēpšu, apkopojumu veica kāds cits manā uzdevumā – atrast 5 elektroautomašīnas, kuras nopirkt Latvijā tagad un salīdzināt tās, nekopējot aprakstus no citām lapām (Latvijā tādas ir dažas). Beigās aprakstu lūdzu pārvērst pārvērtu (sausā faktu) rakstā, jo iedomājos, ka kādam vēl varētu noderēt.
Visa informācija ir balstoties uz internetā sniegto no autosaloniem un elektroautomašīnu ražotājiem. Secība nejauša. Ir arī pieejama tabula abonentiem.
Rolands
Satura rādītājs
- Elektroautomašīnas Latvijā (apkopots 2021. gada nogalē)
- Volkswagen
- BMW
- Nissan
- Tesla
- Kopsavikums
- Bonuss: Saraksts
Elektroautomašīnas Latvijā (apkopots 2021. gada nogalē)
Arvien vairāk autovadītāju Latvijā un citur pasaulē izvēlas elektroauto kā savu ikdienas transportlīdzekli. Tāpēc nolēmām aplūkot plašo elektromašīnu piedāvājumu Latvijas tirgū no dažiem no vispopulārākajiem ražotājiem.
Volkswagen
Volkswagen Latvijā piedāvā gan vairākus elektroauto, gan hibrīdus. Lētākie elektroauto pieejami sākot ar 24 614 Eiro (ar PVN). Visiem norādītajiem Volkswagen elektroauto ir 5 gadu garantija ar 100 000 nobrauktajiem km.
e-UP!
Lētākais Volkswagen elektroauto par nepilniem 24 615 Eiro, ar 36.8 kWh bruto (32.3 kWh neto) bateriju un maksimālo aptuveno distanci 260km. Šis ir arī viens no energoefektīvākajiem Volkswagen elektroauto. Aplūko šeit!
Volkswagen ID.3
Latvijā ir pieejami 4 modeļi: Pure Power, Pro, Pro S un Pro Performance.
Pure Power modelim ir 55 kWh bruto (45 kWh neto) baterija. Tas spēj nobraukt līdz pat 350km un tiek pārdots par 35 070 Eiro, taču tam ir ilgāks piegādes laiks nekā pārējiem modeļiem.
Savukārt Pro un Pro Performance (jeb Pro Power) modeļiem ir 62 kWh bruto (58 kWh neto) baterija un tie abi spēj nobraukt līdz pat 420km. Pro modelis tiek pārdots par 37 813 Eiro, taču Pro Performance par 39 306 Eiro.
Dārgākais, bet pēc snieguma labākais, modelis ir Pro S, kas ir aprīkots ar 82 kWh bruto (77 kWh neto) bateriju un spēj nobraukt līdz pat 550km. Tā cena ir 43 235 Eiro. Vari aplūkot Volkswagen ID.3 šeit.
Volkswagen ID.4
Volkswagen ID.4 ir pieejami 4 modeļi: Pure, Pure Performance, Pro Performance un GTX.
Volkswagen Pure un Pure Performance modeļiem abiem ir 55 bruto kWh (52 kWh neto) baterija un tie var nobraukt 340km, taču Pure Performance modelis spēj ātrāk uzņemt ātrumu nekā Pure (9s salīdzinājumā ar 10,9s). Pure modelis maksā 39 257 Eiro, bet Pure Performance 40 742 Eiro, jāatceras, ka šos modeļus iespējams pasūrtīt tikai ziemā.
Savukārt Volkswagen Pro Performance ir aprīkots ar 82 kWh bruto (77 kWh neto) bateriju un spēj nobraukt 520km, taču tas jau maksā 47 228 Eiro.
Pure, Pure Performance un Pro Performance modeļus iespējams apskatīt šeit.
GTX modelim ir tāda pati baterijas ietilpība kā Pro Performance, taču tas ir ātrāks (maksimālais ātrums – 180km/h, salīdzinoši ar 160km/h) un spēj nobraukt 480km nevis 520, tas arī maksā krietni dārgāk – 54 700 Eiro. To iespējams aplūkot šeit.
BMW
BMW arī piedāvā vairākus elektroauto modeļus Latvijā, taču mēs aplūkosim vienu no populārākajiem – BMW i3, kā arī mazāk zināmo iX3.
i3 & i3s 120Ah
BMW populārākā elektromašīna (i3) Latvijā ir aprīkota ar 37.9 kWh bateriju un spēj nobraukt 260km (ikdienā). Lai gan tas nešķiet daudz, no BMW skatpunkta, tas ir pilnīgi pietiekami ikdienas pilsētas aktivitātēm, un, skatoties pēc CSDD reģistrēto elektromašīnu skaita, cilvēki piekrīt. Vairāk informācijas iespējams uzzināt šeit.
Mājas lapā foršs aptuvenais attāluma mērītājs, braucot pie dažādiem apstākļiem.
Rolands
IX3
iX3 modelis ir krietni spēcīgāks par i3, ar 80 kWh bateriju un iespēju nobraukt 459km, taču tā elektroefektivitāte nav gluži labākā. To iespējams aplūkot šeit.
Nissan
Nissan Latvijā piedāvā 2 elektromašīnu modeļus: LEAF un LEAF e+. Tie varētu teikt ir vienādi, taču LEAF e+ ir ar ietilpīgāku bateriju.
Nissan LEAF
Nissan LEAF ir aprīkots ar 40 kWh bateriju, kas ļauj tam nobraukt 285km, taču LEAF e+ ir vēl ietilpīgāka baterija – 62 kWh, kā arī iespēja nobraukt 385km. LEAF iespējams pasūtīt par nepilniem 30 000 Eiro, taču LEAF e+ par 37 500 Eiro. Tos iespējams aplūkot šeit.
Tesla
Runājot par elektromašīnām, nevar nepieminēt Teslu. Lai gan Tesla ir gluži kā statusa simbols un ar augstākām cenām nekā pārējie modeļi, tā ieņem 4. Vietu pēc elektromašīnu un hibrīdu reģistra popularitātes Latvijā ar 7%.
Model S
Ir pieejami 3 Model S modeļi: Long Range, Plaid un Plaid+.
Tiem visiem ir 100 kWh baterija, taču atšķiras to maksimālā iespējamā distance. Long Range tā ir 663km, Plaid 628km un pārsteidzošā kārtā Plaid+ 837km. Cenas sākas no 100 000 Eiro līdz pat 150 000 Eiro. Vairāk iespējams apskatīt šeit.
Model 3
Arī Model 3 ir pieejami 3 modeļi: Standard Range Plus, Long Range un Performance.
Standard Range Plus ir aprīkots ar 50 kWh bateriju un spēj nobraukt 448km, taču Long Range un Performance abiem ir 75 kWh baterija un spēj nobraukt attiecīgi 614km un 567km. Cenas ir no 52 500 Eiro līdz 65 000 Eiro. Vairāk informācijas iespējams apskatīt šeit.
Model X
Model X ir pieejami tikai 2 modeļi: Long Range un Plaid.
Tiem abiem ir 100 kWh baterija, taču Long Range spēj nobraukt 580km, salīdzinot ar Plaid 547km. Long Range pieejams par 107 000 Eiro un Plaid par 130 000 Eiro, tos iespējams apskatīt šeit.
Kopsavikums
Šie ir vieni no populārākajiem elektromašīnu ražotājiem Latvijā, skatoties no CSDD transportlīdzekļu reģistra. Visas cenas ir norādītas ar PVN, jāatceras, ka maksimālo braukšanas distanci ietekmē vairāki faktori, ieskaitot ceļa slīpumu, laikapstākļus un pašu ceļu!
Bonuss!
Abonentiem ir pieejama arī tabula arī ar tiem elektroauto, kuri te nav pieminēti un tika pievienoti vēlāk.
Kopš šis raksts un apkopojums ir veikts, manas domas par auto iegādi kā tadu ir mazliet mainījušās. Kopš esmu pārcēlies uz laukiem, arī prasības ir mainījušās un nepieciešamie apstākļi, lai šādu auto uzturētu. Par to jau vēlāk.
Rolands
Papildinājums rakstam taps 2022. gada otrajā pusē.
Bonuss: Saraksts
Tabulas skats un minimālais elektroauto saraksts.